سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش بیاموزید و آرامش و بردباری را برای دانش فرا گیرید و از دانشمندان متکبّر نباشید . [امام علی علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :0
کل بازدید :74123
تعداد کل یاداشته ها : 220
103/2/28
10:53 ص

5 روش تسکین کمر درد قبل از مراجعه به پزشک


 

  • 5 روش تسکین کمر درد قبل از مراجعه به پزشک

    به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ کمردرد یکی از شایع ترین مشکلات در دنیای ماشینی امروزست، تقریبا 80% بزرگسالان به دلایل مختلفی دچار کمردرد می شوند. این درد می تواند در برخی مواقع موجب گردن درد یا بروز درد در سایر نقاط پشت شود. ممکن است دلیل خاصی برای این درد پیدا نشود، اما چیزی که مشخص است، کسی نمی خواهد کمردرد داشته باشد.

    نکته : اگر پس از چندی و با پیشروی از این روشها احساس بهبود نکردید و کمر درد شما خفیف تر نشد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

    این را نیز در نظر داشته باشید هیچ یک از این روش ها، کمردرد را سریع درمان نمی کند. باید آنها را مداوم انجام داده و به این روش ها فرصت کافی بدهید. اما در نهایت تداوم انجام این روش ها می تواند در آینده نیز از ایجاد کمردرد جلوگیری کند. با 5 روش پیشنهادی بانوی شهر برای درمان خانگی کمردرد همراه باشید.

    1 ) ویتامین D مصرف کنید

    ویتامین D برای ساخت استخوان های قدرتمند و تامین کمبود کلسیم بدن مفید است. کمبود ویتامین D منجر به نرمی استخوان، ضعف عضلات و حتی التهاب در مهره ها می شود. تحقیقات نشان داده افرادی که ویتامین D کمتری در بدنشان دارند بیشتر با مشکلاتی نظیر درد کمر و کتف مواجه می شوند.

    بسیاری از موادغذایی نظیر روغن ماهی، تخم مرغ، جگر و قارچ دارای ویتامین D هستند، اما همه ویتامین D مورد نیاز را نمی توانید از این موادغذایی تامین کنید. در فصول گرم تر و یا مناطق آفتابی به خوبی می توانید میزان کافی ویتامین D را از خورشید دریافت کنید. مثلا 15 دقیقه در آفتاب قدم بزنید.

    اگر در مناطق سردسیری زندگی می کنید یا در فصول سردتر سال هستید باید روزی 10 میکروگرم موادغذایی که ویتامین D دارند مصرف کرده تا از کمبود این ویتامین در بدن جلوگیری کنید. این را نیز به یاد داشته باشید ، ویتامین D می تواند کمک کند تا در فصول سرد سال به افسردگی و نگرانی مبتلا نشوید.

    2 ) تشک خود را عوض کنید

    اگرچه اکثر مواقع تشک های خیلی سفت برای افرادی که پشت درد و کمردرد دارند پیشنهاد می شود، اما بهتر است از تشکی استفاده کنید که میزان سفتی آن متوسط باشد. از آنجایی که خوابیدن روی تشک های متوسط باعث می شود تمام قسمت های بدن به طور یکسان روی تشک قرار بگیرد، این نوع تشک ها می توانند تا 48% به کاهش کمردرد کمک کنند و کیفیت خواب را 55% افزایش دهد. بنابراین اگر تشک شما خیلی نرم یا خیلی سفت است بهتر است آن را تعویض کنید تا کمردردتان بهبود پیدا کند.

    3 ) روغن ماهی مصرف کنید

    روغن ماهی سرشار از امگا3 است، امگا 3ماده ای  مفید برای کاهش درد و التهاب بوده و خواص مختلفی برای سلامتی دارد. شما می توانید میزان امگا 3 را با قرار دادن 2 ماهی چرب در سبد غذایی در هفته، تامین کنید. می توانید از ماهی های سالمون چپ، ساردین یا حتی تن ماهی استفاده کنید. یا کمبود امگا3 را با خوردن قرص ماهی جبران کنید.

    4 ) یوگا کنید

    بسیاری از حرکات یوگا می توانند به بهبود کمردرد کمک کنند. حرکات کششی یوگا ماهیچه های پشت بدن را تقویت کرده و انعطاف آنها را بیشتر می کند. این حرکات همچنین روی فرم و حالت ایستادن تاثیر دارد و باعث می شوند به مرور زمان درست تر حرکت کنید، بنشینید و بایستید. اگر فرصت رفتن به کلاس یوگا را ندارید می توانید حرکات یوگا را در خانه انجام دهید.

    5 ) به حالت نشستن دقت کنید

    از آنجایی که بسیاری از افراد بواسطه شغلی که دارند مدت زمان طولانی پشت میز می نشینند، این بسیار مهم است که به حالت نشستن خود دقت داشته باشید. علاوه بر اینکه باید اصول ارگونومی را بدانید، اگر شغلتان طوریست که پشت میز و خیره به صفحه نمایش می نشینید هر 20 دقیقه از جای خود بلند شوید و کمی حرکت کنید. مهم است صاف بنشینید و در زمان استراحت صاف بایستید، کمی دستان خود را حرکت دهید. حالت نشستن شما بسیار مهم است. خود را روی میز رها نکنید. حالت نشستن را کنترل کرده و عادت کنید صاف بنشینید و خود را به جل خم نکنید. این کار هم باعث می شود فرم بدن تغییر کند هم به عضلات پشت و گردن فشار وارد شود.

    به صدای بدنتان گوش دهید. اگر قسمتی از بدن شما دچار مشکلی باشد سریع آن را با درد به شما نشان می دهد. ساده از این دردها نگذرید و سعی کنید تا روش های مختلفی را برای درمان و پیشگیری از بوجود آمدن این دردها امتحان کنید. در صورت شدید شدن درد حتما به پزشک مراجعه کنید.


  
  

سریع تر کردن رشد مو


 

  • سریع تر کردن رشد مو

    چگونه موها سریع تر رشد کنند؟ 10 نکته مفید وکاربردی برای رشد سریع تر موها را دنبال کنید.

    موثر ترین ماسک موهای خانگی برای رشد سریع تر موها را استفاده کنید و خیلی سریع موهایی بلندتر با رشد بیشتر داشته باشید.

    بعضی وقتها مدلینگ ها را می بینیم که با وجود داشتن موهای کوتاه بعداز گذشت مدت زمان کوتاه دارای موهای بلند شفاف وزیبا شده اند ! واین سوال که چگونه این افراد با این سرعت موهای خود راتقویت می کنند که سریع تر رشدکنند؟

    افزایش رشد موی سر

    1) ماسک رشد مو

    در این جا یک ماسک موی بسیار مفید وکار آمد را به شما آموزش میدهم که نه تنها باعث رشد سریع تر موهای شما می شود بلکه از ریزش آن ها جلوگیری وآن ها را براق سالم وزیبا نگه می دارد .

    1زرده تخم مرغ ، 1 قاشق عسل، 1 قاشق از روغن زیتون ( یا روغن کتان ) و 1 قاشق آب میوه ( یا آب جو ) . را با هم مخلوط کنید سپس این مخوط را به ریشه موها ماساژ دهید ودر پایان در طول موها مواد را گسترش دهید . این مواد را بایک حوله پوشانده وبه مدت 40 دقیقه روی سر خود نگه دارید .
    استفاده از یک کاسه اندازه سر بر روی سر (برای نگه داشتن حرارت سر )می تواند نتایج موثر وبهتری به شما بدهد. فنجان ویا کاسه را روی سر بگذارید وحوله ای روی آن بپیچید وبعد از 40 دقیقه مواد را بشوئید .

    2 ) میخواهید بدانید که چگونه موها سریع تر رشد می کنند؟

    پروتئین بخورید! نه تنها تلاش های بیرونی ما مثل ، ماساژ و ماسک های مو مهم است همچنین ، اگر شما واقعا می خواهید موهای ضخیم و زیبا، داشته باشید ، مراقب آنچه می خورید باشید ! آیا می دانید که مواد غذایی می تواند تفاوت چشمگیری در سرعت رشد موهای شما داشته باشد؟ پروتئین مواد واملاح مورد نیاز برای رشد سریع تر وسالم و قویتر نگه داشتن مو را فراهم می کند ، بنابراین تخم مرغ ، آجیل، ماهی، مرغ، گوشت قرمز، و غیره … شامل این رژیم غذایی متعادل است. غذای سالم بخورید. موها خواهند گفت : “متشکرم “.

    3 ) برس کردن مو

    هر روز به مدت 1 یا 2 دقیقه ، هر روز صبح و هر شب برای تحریک گردش خون در پوست سر به شما کمک میکند . اطمینان حاصل کنید که ماساژ سر به آرامی صورت گیرد فشار بیشتر وسریع تر باعث رشد بیشتر نمی شود بلکه به موها آسیب می زند هرگز موها را زمانی که خیس هستند شانه نکشید زیرا به ریشه مو آسیب می رسد وباعث شکنندگی موها می شود .

    4 ) ماساژ پوست سر

    زمان استفاده از شامپو به آرامی ، با استفاده از انگشتان دست به مدت یک دقیقه یا دو دقیقه باعث تحریک پوست اطراف ریشه وجریان خون بیشتر در اطراف آن می شود این کار در تسریع رشد موها به شما کمک خواهد کرد .

    5 ) ماسک افزایش سرعت رشد مو

    برای این ماسک شما به مقداری آب سیب

    زمینی نیاز دارید .بله ممکن است عجیب به نظر برسد اما آب سیب زمینی مانند آب پیاز در افزایش درخشندگی ورشد مو موثر است .بنابراین ماسک موی ما با استفاده از سیب زمینی : آب 2 سیب زمینی بزرگ ، 1 قاشق عسل و 1 زرده تخم مرغ را باهم مخلوط کنید واین مخلوط را روی ریشه موی خود بریزید وبه مدت نیم ساعت صبر کنید وسپس بشوئید این ماسک موئی شگفت انگیز در رشد موهای شما است .

    6 ) موهای سالم و زیبا با داشتن پوست سر سالم

    این منطقی،و درست است. برای همین مراقبت از پوست سر مهم است .

    ویک نکته ساده برای مراقبت از پوست سر:
    محصولات نرم کننده ویا حالت دهنده مو را هرگز به ریشه موها نزنید اینکار نه تنها موهای شما را کم پشت می کند بلکه باعث چرب شدن به سرعت پوست سر و ریشه مو می شوند همچنین، برخی از تقویت کننده های مو حاوی موم و سیلیکونها ،منافذ پوست را بسته واز تنفس پوست سر جلوگیری می کنند . بنابراین فقط از این مواد در طول موها ونه در پوست سر وریشه مو استفاده کنید .

    7 ) ماساژ پوست سر روغن گرم

    این یک ترفند بسیار آسان است، اما آثار شگفتی دارد ! فقط کمی روغن را گرم کنید ( روغن ترجیحی : روغن کتان، روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن جوجوبا )؛ هرگز روغن را جوش نیاورید ، فقط کمی کمی گرم شود، به طوری گرمای ملموسی داشته باشد پس از آن ، پوست سر خود را با این روغن ماساژ دهید . این کار را اگر دوست ویا همسر ویا یکی از اطرافیان انجام دهد با تسلط بیشتر خیلی بهتر و آرام بخش تر خواهد بود ماساژ را به صورت دایره ای در اطراف ریشه های مو انجام دهید و به مدت 20 دقیقه و حدود نیم ساعت بعد هم صبر کنید تا روغن روی سر بماندسپس موها وریشه مورا خیلی تمیز بشوئید . این تجربه ای لذت بخش با آثاری شگفت انگیز برای رشد موهای شما خواهد داشت.

    8 ) مراقبت از موها در هنگام خواب

    اول از همه هرگز موهای خود را دم اسبی نبندید تا از شکنندگی وسست شدن ریشه موها جلوگیری شود ودوم اینکه سعی کنید از یک بالش ابریشمی برای خواب خود استفاده کنید تا از اصطکاک موها جلوگیری شود و خود ابریشم هم برای موی سر و هم پوست شما مفید می باشد استفاده از بالش ابریشمی موهای سالم براق وپوستی بدون چین وچروک را به شما ارزانی می کند .

    9) درمان مو با روغن کرچک

    یکی دیگر از راه های رشد سریع تر مو ها استفاده از روغن کرچک وماساژ آن روی پوست سر ونگه داشتن آن تا صبح بر روی سر می باشد .این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید از نتایج آن شگفت زده خواهید شد این روغن آثار شگفتی در رشد مو و ابرو دارد می توانید حتی برای رشد مژه و ابرو و ضخیم شدن آن استفاده کنید .

    10 ) شستشو با سرکه

    نه تنها سرکه می تواند به افزایش رشد مو کمک کند ، بلکه فوق العاده در شکل ظاهری موها می تواند تغییر ایجاد کند و ریشه موها را قوی وسالم تر کند . 2 قاشق سرکه به یک نسبت آب را باهم مخلوط کنید ودر آخرین محله شستشو این مخلوط را روی موها بریزید .برای بوی سرکه!بهتر است از چند قطره اسانس گیاهی مورد علاقه خود اضافه کنید .
    اکنون شما بهترین روش های بلند تر شدن سریع موهای خود را به روش های طبیعی وبدون ضرر می دانید می توانید شروع کنید واز داشتن موهای بلند لذت ببرید .


  
  

چگونه رژیم‌های تقلبی را از رژیم های واقعی تشخیص دهیم ؟


 

  • چگونه رژیم‌های تقلبی را از رژیم های واقعی تشخیص دهیم ؟

    در جهان امروز به دلیل تغییر شیوه زندگی، شیوع چاقی بویژه در خانم ها روبه افزایش است. بنابراین برای کاهش عوارض چاقی باید جامعه را در مورد تغذیه مناسب آگاه‌تر کرد. افزایش وزن و چاقی اثرات نامطلوبی همچون ایجاد دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها را به همراه دارد. استفاده از سایت‌های تغذیه‌ای گوناگون توسط افراد افزایش یافته است. سایت‌های غیرمجاز اینترنتی که مردم برای مشاوره در زمینه مشکلات تغذیه‌ای استفاده می‌کنند؛ پایه علمی ندارند و از این سایت‌ها به جای افراد مجرب و آموزش‌دیده، عموما از اطلاعات محدود بازاریابان کالاهای تجارتی استفاده می‌شود. آنچه اهمیت دارد؛ تشخیص علمی بودن رژیم‌های چاقی و لاغری اینترنتی و همچنین بهترین راه‌های لاغری می‌باشد‌.

    عوارض چاقی

    بیماری‌هایی چون دیابت ـ هیپرلیپیدی ـ کاهش طول عمر ـ سرطان ـ تنگی‌تنفس ـ سنگ صفرا ـ مشکلات باروری و زایمان و … برای فرد ایجاد می‌شود. چاقی شکمی نیز مشکلاتی مانند دیابت و افزایش قند خون و عدم تعادل قند خون، افزایش چربی‌های خون و افزایش فشار خون، کاهش ‌طول عمر و امید بر زندگی و همچنین کاهش تناسب و زیبایی اندام برای افراد را به همراه دارد.

    چاقی شکمی 

    اندازه دور شکم در خانم‌ها کمتر از 80 سانتیمتر طبیعی و با رنگ سبز و بین 88 ـ 80 هشدار و زرد رنگ می‌باشد .‌اگر به اعدادی ‌بالاتر از 88 باشند، ‌خطرناک و قرمز رنگ است‌. اما در آقایان این اعداد متفاوت است، تا 94 سانت طبیعی و سبز رنگ و بین 102 ـ 94 ‌هشدار و زرد رنگ و بالاتر از 102 خطر ناک و قرمز رنگ می‌باشد‌.

    کاهش وزن کلی بدن تا رسیدن به شاخص توده بدن بین 25 ـ 20 که خود به خود باعث لاغری کلی بدن و در نتیجه شکم می‌شود؛ برخی تصور می‌کنند که در ناحیه شکم آب جمع شده و باعث بزرگ شدن شکم آنها شده است‌. روزانه 5/2 لیتر حجم آب مصرفی است که به همان اندازه از کلیه‌ها دفع میشود. در حالی که افزایش وزن به صورت چربی ابتدا در ناحیه شکم و سپس ران‌ها و باسن می‌شود.

    کمربند و شکم بند و سایر وسایل لاغری

    باور غلطی درباره کمربندها و شکم‌بند‌های لاغری وجود دارد که افراد باید بدانند این کمربند‌ها بیشتر آب میان بافتی را کاهش می‌دهند و تاثیری در کاهش چربی شکمی ندارند.کمربند‌های لاغری در دو نوع ‌حرارتی و لرزشی وجود دارند؛ ولی هیچیک مجوز FDA (اداره غذا و دارو آمریکا) را ‌ندارند. با لرزش و حرارت این کمربندها فقط آب میان بافتی کاهش می‌یابد‌؛ اگر چربی‌ها حرکت کنند و وارد جریان خون شوند ممکن است باعث ایجاد خطر سکته قلبی و مغزی از طریق مسدود کردن عروق هم شوند‌. نمی‌توانیم از امواج مغناطیسی بر بدن به عنوان روش لاغری استفاده کرد‌، زیرا برای ضربان قلب و مغز ممکن است مضر باشد و ایجاد تهوع‌، سردرد ‌و سرگیجه مینماید‌. ‌استفاده از آنها نمی‌تواند دائمی باشد و بی‌اثرند؛ گوشواره‌های مغناطیسی از جنس ژرمانیوم تهیه شده و تاثیری در کاهش چربی ندارد.چگونه رژیم‌های تقلبی را از رژیم های واقعی تشخیص دهیم ؟

    حذف وعده‌های غذایی نه تنها‌ سبب لاغری نمی‌شود بلکه چاقی اندام‌ها را نیز به دنبال دارد

    باورهای نادرست لاغری

    نباید به منظور بازاریابی واژه‌ی لاغری و یا رژیمی را به هر ماده‌ی غذایی و خوراکی چسباند. مثلا روغن کانولا یک روغن رژیمی و یا سرکه‌ی لاغری و..باید دانست هیچ ماده‌ی غذایی باعث لاغری نمی‌شود‌. فقط آب چاق‌کننده نیست. ‌در‌باره نوشابه‌های رژیمی باید دانست که: نوشابه رژیمی که حاوی فتیل الانین‌، ساخارین‌، اسپارتام‌، اسه سولفام کا (‌قند‌های مصنوعی‌) می‌باشند، هم چاق‌کننده هستند علاوه بر آن برای خانم‌های حامله توصیه نمیشوند و مصرف آنها اشتیاق بیشتر‌، خوردن پیدا می‌شود ‌چون حس می‌کنند که این نوشابه ها چاق‌کننده نیستند‌و باعث افزایش ولع به خوردن میشوند.

    واژه رژیمی به معنای کم کالری نیست و نمی‌توان نا‌محدود آنها را مصرف کرد‌. تبلیغات در گذشته در مورد آب درمانی زیاد بوده و حتی مصرف تا روزی 6 لیتر هم توصیه میشده است. که علمی نیست‌. زیرا چنین رژیمی سبب رقیق شدن شیره گوارشی‌، ادم (ورم ) و سوء تغذیه افراد می‌شود‌. مصرف آب کرفس‌، شوید‌، جعفری تاثیری در لاغری ندارند‌. ترشی‌، سرکه‌، آب لیمو‌، لواشک‌، آلوچه‌، آبغوره سبب افزایش اشتها و در نتیجه افزایش وزن بدن می‌شوند و از آنجایی که آب‌غوره حاوی ‌نمک است سبب افزایش فشار خون در افراد هم می‌گردد. فرم ترانس‌، نمک‌، روغن جامد و شکر در بیسکوئیت‌ها باعث چاقی می‌شود‌.

    حذف وعده‌های غذایی 

    حذف وعده‌های غذایی نه تنها‌ سبب لاغری نمی‌شود؛ بلکه چاقی اندام‌ها را نیز به دنبال دارد. نخوردن صبحانه باعث افزایش چاقی می‌شود‌. چون بدن دائم حرص و ولع دارد تا جبران گرسنگی را بنماید. حذف نان و برنج نیز به طور کامل اشتباه است؛ زیرا سلول‌های عصبی نیاز به کربوهیدرات دارند و 60% انرژی باید از اینها تامین شود‌.چگونه رژیم‌های تقلبی را از رژیم های واقعی تشخیص دهیم ؟

    تجویز یک رژیم کپی شده و یکسان برای چاقی و لاغری به همه ی افراد خلاف محسوب میشود

    راههای تشخیص رژیم های غذایی چاقی و لاغری غیر علمی و تقلبی 

    • یکی از علائم تشخیص درستی و نادرستی رژیم های چاقی و لاغری در شبکه های مجازی و اینترنتی، وجود حاشیه های تبلیغاتی چشمک زن، جهت محصولات تجاری مختلف با هدف تبلیغات و بازار یابی کالاها است. نام و تخصص و رشته ی تحصیلی نویسنده مطلب هم معلوم نیست.

    • گاهی افرادی اقدام به توزیع رژیم های غذایی از قبل آماده و پرینت شده به مراجعین مینمایند، در واقع قبل از رویت بیمار نسخه اش را پیچیده اند! بعنوان مثال برخی از پزشکان متخصص، پزشکان عمومی، فیزیوتراپها، کارشناسان فیزیولوژی ورزشی، تربیت بدنی، مدیران باشگاههای ورزشی و حتی موسسات زیبایی پوست و مو و آرایشگاهها و یا ..شامل میشود. و بابت آن هزینه هم دریافت مینمایند. این رژیم ها عموما از اینترنت اقتباس و یا مستقیما پرینت شده اند و فاقد وجاهت علمی هستند.

    • ارائه ی رژیم غذایی یکسان برای همه ی مراجعین چاق و لاغر، بدلیل عدم توانایی رژیم نویسی. در حالی که با توجه به شرایط هر فرد باید رژیم خاصی ارائه داد و یک نسخه را نمی توان برای همه ی افراد پیچید. از نظر قانونی و علمی وشرعی، تجویز یک رژیم کپی شده و یکسان برای چاقی و لاغری به همه ی افراد، خلاف محسوب میشود، چرا که هر شخص، اندازه جثه ، قد ، وزن و اندازه دور شکم واز نظر هورمونی، فیزیولوژیک، وضعیت اقتصادی وعادات غذایی متفاوت دارد، بنابراین تجویز رژیم غذایی یکسان برای همه اقدامی غیر علمی و با سلامت فرد مغایرت دارد.

    • رژیم های غذایی که کارشناسان و متخصصان تغذیه طی زمان مشاوره به افراد آموزش میدهند، حاصل تشخیص نوع مشکل مراجعه کننده، با طراحی، برنامه ریزی و عموما همانند نسخه نویسی دارویی، دارای نگارش دستی و غیر تایپی است. و صرفا جهت همان فرد مراجعه کننده طراحی شده است و برای فرد دیگری قابل استفاده نیست.

    • مشاوره تغذیه و رژیم درمانی میبایست بصورت حضوری (غیر اینترنتی) انفرادی و خصوصی بوده و بدون حضور فرد دیگر وحداقل به مدت نیم ساعت صورت پذیرد.

    • در رژیم های غیر علمی، بدلیل عدم آشنایی آنان با علم و رشته تغذیه و رژیم های غذایی، تجویز داروهای شیمیایی دارای عوارض جانبی فراوان در دراز مدت از جمله کورتون و دگزامتازون وسیپروهپتادین و… برای افراد لاغر و یا تجویز انواع دمنوش،کرفس، چای سبز، زیره، لیمو و… برای افراد چاق می نمایند. کارشناسان و متخصصین تغذیه نیازی به تجویز هیچیک از آنها نداشته و رژیم غذایی علمی مبتنی بر کتب مرجع دانشگاهی تنظیم مینمایند.

    مشخصات رژیم غذائی علمی و استاندارد:

    • تمام مواد مغذی مورد نیاز روزانه بدن را در بر بگیرد .

    • رژیم غذائی براساس سن ، جنس، میزان فعالیت بدنی، شرایط فیزیولوژیک و عادات غذایی فرد برنامه ریزی گردد.

    • فرد در طول روز احساس گرسنگی و ضعف ننماید .

    • دارای مواد غذایی در دسترس باشد .

    • نباید دچار عوارض چون ریزش مو، افسردگی، ضعف و بیحالی و چروکیدگی پوست شود.

    • دارای همه وعده های غذایی صبحانه، میان وعده صبح، ناهار، عصرانه، شام و قبل از خواب باشد


97/1/11::: 7:44 ع
نظر()
  
  

پرستاران چشم انتظار اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری


 

  • پرستاران چشم انتظار اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری

    پرستاران کشور یک دهه است که چشم انتظار اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری هستند، اما بهانه تراشی ها مانع از تحقق این آرزوی 10 ساله آنها شده است.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛  پرستاران به عنوان پیشقراول در صف ارائه خدمات سلامت به مردم و بیماران قرار دارند. همین مسئله باعث شده تا بیشترین بار خدمات در مراکز درمانی بر دوش این گروه سنگینی کند. این در حالی است که نیروهای پرستاری معتقدند کمترین بهره را از خدماتی که ارائه می دهند، دریافت می کنند.

    قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در تابستان سال 86 با اکثریت آرای نمایندگان مجلس به تصویب رسید و از آن روز تا کنون، هیچ روزنه امیدی برای اجرایی شدن این قانون به چشم نمی آید. این در حالی است که سازمان نظام پرستاری به همراه وزارت بهداشت و وزارت رفاه، آیین نامه اجرایی این قانون را بارها و به دفعات تنظیم و تهیه کرده اند. اما اینکه چرا این قانون در بایگانی مانده است، سئوالی است که متولیان نظام سلامت و بیمه ای باید پاسخ بدهند.

    در همین ارتباط، داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، می گوید: متاسفانه برخی قوانین از گذشته تاکنون مورد تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان قرار گرفته اند که یا اجرا نشده و یا به طور کامل مورد اجرا قرار نگرفته اند که باید در این خصوص آسیب شناسی کرده و بر اجرای قانون تاکید نماییم بنابراین به نظر می رسد منابع مالی مربوط به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری ناکافی است.

    وی با بیان اینکه توصیه می کنیم وزارت بهداشت و درمان نسبت به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اقدام کند، می افزاید: مجلس با وجود تنگناهای مالی کشور بیشترین میزان بودجه را شامل 75 هزار میلیارد ریال به بخش بهداشت و درمان اختصاص داده است و انتظار می رود این بودجه به گونه ای خوب مدیریت شده و به شکل عادلانه بین همه بخش ها توزیع شود.

    این در حالی است که محمد شریفی‌مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری، در خصوص علت پافشاری سازمان نظام پرستاری برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات، می گوید: این قانون، مصوب مجلس است و ما 40 دلیل آورده‌ایم که اجرا شدن این قانون به نفع مردم، نظام سلامت و پرستاران است.

    وی معتقد است که؛ در حال حاضر تمام کادر درمانی اعم از آزمایشگاهیان، فیزیوتراپیست‌ها، شنوایی‌سنج‌ها، پزشکان و جراحان و حتی کادر خدماتی و نقلیه تعرفه دارند. تنها گروهی که بیشترین خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه می‌دهد، اما تعرفه ندارد، پرستاران هستند.کسانی مخالف اجرای این قانون هستند که در صورت اجرا منافع‌شان تعدیل می‎شود.

    قائم مقام سازمان نظام پرستاری در واکنش به ادعای وزارت بهداشت مبنی بر عدم امکان اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری، می افزاید: آنها نمی خواهند اجرا شود. بودجه‌ای که وارد وزارت بهداشت می‌شود را گروه خاصی دریافت می‌کنند و با تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، درآمد آنها کم می‌شود، زیرا پرستاران خدمتی ارائه می‌دهند که پزشکان بابت انجام آن سه تا 4 برابر پرستار هزینه دریافت می‌کنند.

    کامران سیفی پور عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه تعرفه گذاری برای کنترل بازار اقتصاد و مالی خدمات و کالا تعریف و در نتیجه یک معادله ساده در راستای حقوق جامعه انجام می شود، می گوید: حق مردم است که از استاندارهای خدمات پرستاری با قیمت مناسب بهره مند شوند اما خدمات پرستاری برای سیاست گذاران در زمره خدمات مورد نیاز تعریف نشده و نرخ گذاری با میل اشخاص و سلیقه افراد گاها تا چند برابر هزینه تمام شده اعلام می گردد.

    وی با شاره به اینکه معیار های چند گانه ای برای تعین بهای خدمات پرستاری تعریف شده اما نمی توان منتظر منجی در این حوزه باشیم، می افزاید: حدود 500 خدمت در حوزه سلامت وپرستاری در حال حاضر فاقد تعرفه است که هرکس برای اجرای  آن نظری می دهد.  این خدمات در حال حاضر با هزینه دویا چند برابری محاسبه و بودجه گذاری شده است درصورتی که پیشنهاد تعدیل تعرفه های نظام پرستاری که به نفع مردم است بررسی نمی شود.

    عضو شورای عالی نظام پرستاری معتقد است؛ تعرفه گذاری حق مسلم مردم است و ملت با دولت همواره در این راستا جدال خواهد کرد . نظام مردم نهاد پرستاری تعرفه ها را به جد پی گیری نموده و نتایج را در اختیار افکار عمومی قرار دهد.

    علی اشرف رحمان پناه یکی دیگر از اعضای شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به اینکه مصوبه مجلس در برنامه ششم توسعه از ابتدای سال 96 قابل اجراست، می گوید: اراده ای برای بهبود وضعیت پرستاران در چارچوب قانون وجود ندارد.

    وی می افزاید: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری 10 سال است که معطل اجرایی شدن است و قانون ارتقا بهره وری که تنها یک بند از آن اجرایی شده و این یک بند هم به لطف طرح قاصدک خنثی و ملغی شده است.

    عضو شورای عالی نظام پرستاری معتقد است؛ نمایندگان می توانستند از 5500 میلیارد تومان بودجه جاری اختصاص داده شده به بیمه خدمات درمانی 1000 میلیارد آن را به تعرفه گذاری پرستاری اختصاص دهند و روی این خاکستر کهنه آب خاموشی بریزند و این تبعیض و ستم تاریخی را از بین می بردند .

    جامعه پرستاری از فردای روز تصویب قانون تعرفه های پرستاری در تابستان سال 86 تا امروز، فقط وعده شنیده اند. از اجرای آزمایشی قانون در چند بیمارستان، تا تغییر روش اجرای آن، همه و همه وعده هایی بوده است که در این سال ها، پرستاران شنیده اند.


  
  
<      1   2   3      >